שלום כיתה א' -חלק ב'

חלק ב'- מאמר שלום כיתה א' –שולחן כתיבה כן או לא?,

בחלק הראשון עסקנו ביתרונות והחסרונות לשולחן כתיבה כבר בכיתה א' ,כמובן שהשיקולים הינם סובייקטיביים וכל משפחה תקבל את ההחלטות הטובות ומתאימות לה באופן אישי והרי שאין נכון או לא נכון.
 אם תרצו לקרוא חלק א' של המאמר היכנסו לכאן

 

בחלק זה נעסוק בהחלטה להכניס שולחן כתיבה, איזה ואיפה, גם פה יש כמה שיקולים ויתרונות וחסרונות,
נתחיל בגודל השולחן, ילדים בני6-7 לא בטוח זקוקים לשולחן בגובהה 75 ס"מ כמו כל שולחן כתיבה סטנדרטי, הרי שגם בבית הספר השולחנות עליהם יושבים אינם בגובה זה, לכן ניתן לרכוש שולחן נמוך בגובה 55 ס"מ כך גם רגליהם יגעו ברצפה והישיבה מול השולחן תהיה יציבה ונוכה.

 

ישנם שולחנות נמוכים אשר גובהים לשולחנות סטנדרטים ,כך שאין צורך להשקיע ולרכוש בעוד שנה שנתיים שולחן כתיבה נוסף.

 

בתמונה: לפני ואחרי,שולחן יצירה נמוך עם י'ח שירות של צבעים וגליל נייר, אחרי,אותו השולחן לאחר שהוסיפו לו רגליים מגביהות והפכו אותו לשולחן לימודים.

 

כמו שציינו כבר בחלק א של המאמר, לרוב בכיתות א-ב אין הרבה שיעורי בית וזמן הישיבה מול שולחן הכתיבה אינו רב, לכן ישנה אפשרות למקם את פינת הלמידה בחלל המשפחה המשותף ,אומנם זהו חלל משותף שנמצאים בו כלל בני המשפחה, אך בוודאי שניתן למצוא חצי שעה ביום שבו יש שקט המאפשר למידה וריכוז, כך השולחן הנמוך יכול לשמש גם את האחים הצעירים שנהנים עדיין מציור ועבודת יצירה.
במידה ולא ניתן או שאין חלל משותף שכזה, מומלץ למקם את השולחן בחדר השינה של התלמיד, חשוב שגודל השולחן יהיה מינימום 1 מטר- מומלץ אף 1.2 מטר , את השולחן רצוי לא למקם עם הגב לדלת ורצוי שיהיה בקרבת החלון, אור יום מומלץ יותר מתאורה מלאכותית.
על החלון ניתן לתלות וילון מעוצב שייתן את ההצללה הנכונה בשעות מסוימות של היום וכן יהווה פריט מעוצב ומיוחד בחדר, לווילון ניתן גם להתאים כריות נוי, אהילים וטפטים, מאמר בנושא הזה תוכלו לקרוא כאן

 

לסיכום ,אנחנו ההורים יכולים רק לתת את היסודות לבניית הסביבה של התלמידים הצעירים שלנו להצלחה והישגים בלימודים ,כל השאר הם ילמדו לעשות לבד בדרך זו או אחרת
ואל תשכחו חיים מאושר, זה ההישג הגדול והחשוב ביותר שנוכל לאחל לילדינו ולנו.

 

חופשה נעימה.

 

לתיאום פגישת יעוץ ללא התחייבות:
09-7453835
info@yo-yo.co.il  
www.yo-yo.co.il