שלום כיתה א'

בשעה טובה הגענו לכיתה א'. ההתרגשות גדולה ומתחילים בהכנות, כמובן שצריך תיק, קלמר, קופסאות אוכל, ספרים ומחברות, אך מה אם שולחן כתיבה האם זה גם הכרחי בשלב זה של תחילת הלימודים?

מצד אחד הכנסת שולחן כתיבה לחדר ילדים גם מקטין את החלל בחדר והרי שהקטן עדין בגיל שמשחקים בחדר וצריך מקום מחייה ומשחק לכן עדיף לדחות את צמצום המקום בחדר השינה של הילד. ישנם מקרים בהם הילד לא מגיע לחדרו עד שעות אחה"צ ומכין את השיעורים בצהרונים למיניהם, אז בשביל מה עכשיו להשקיע כסף ,זמן, תכנון למשהו שלא יהיה בו שימוש רק עוד כמה שנים.
מצד שני, נכון שהילד לא עושה שיעורים לבד אך חשוב מהרגע הראשון להקנות לו הרגלי למידה שילוו אותו לאורך כל שנותיו במערכת החינוך. לכן גם אם מבוגר עוזר חשוב שהשולחן שעליו יושב הילד יהיה השולחן הפרטי שלו, והוא זה שמארגן ומסדר את משטח העבודה לקראת הלמידה, כך הוא לומד אחריות לסדר וארגון של חפציו האישים חינוך זה חשוב מאין כמוה לתחומים רבים בחיים ולחוויית הלמידה בפרט.

  • גודל השולחן:
    ילדים בני6-7 לא בטוח זקוקים לשולחן בגובה 75 ס"מ כמו כל שולחן כתיבה סטנדרטי, הרי שגם בבית הספר השולחנות עליהם יושבים אינם בגובה זה, לכן ניתן לרכוש שולחן נמוך בגובה 55 ס"מ כך גם רגליהם יגעו ברצפה והישיבה מול השולחן תהיה יציבה ונוכה.
    ישנם שולחנות נמוכים אשר גבהים לשולחנות סטנדרטים ,כך שאין צורך להשקיע ולרכוש בעוד שנה שנתיים שולחן כתיבה נוסף. חשוב שגודל השולחן יהיה מינימום 1 מטר- מומלץ אף 1.20 מטר.

  • מיקום:
    אפשר למקם את פינת הלמידה בחלל המשפחה המשותף ,אומנם זהו חלל שנמצאים בו כלל בני המשפחה, אך בוודאי שניתן למצוא חצי שעה ביום שבו יש שקט המאפשר למידה וריכוז, כך השולחן הנמוך יכול לשמש גם את האחים הצעירים שנהנים עדיין מציור ועבודת יצירה.
    במידה ולא ניתן או שאין חלל משותף שכזה, מומלץ למקם את השולחן בחדר השינה של התלמיד. את השולחן רצוי לא למקם עם הגב לדלת ורצוי שיהיה בקרבת החלון.

  • תאורה:
    אור יום מומלץ יותר מתאורה מלאכותית. על החלון ניתן לתלות וילון מעוצב שייתן את ההצללה הנכונה בשעות מסוימות של היום וכן יהווה פריט מעוצב ומיוחד בחדר, לווילון ניתן גם להתאים כריות נוי, אהילים וטפטים

 

לסיכום ,אנחנו ההורים יכולים רק לתת את היסודות לבניית הסביבה של התלמידים הצעירים שלנו להצלחה והישגים בלימודים ,כל השאר הם ילמדו לעשות לבד בדרך זו או אחרת
ואל תשכחו חיים מאושר, זה ההישג הגדול והחשוב ביותר שנוכל לאחל לילדינו ולנו.

שולחן עם 4 מגירות צבעוניות
רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם