חללים קטנים

בימינו נפוצה מאוד  בעיית החללים הקטנים.
היום בדירות החדשות תמיד בונים חדרי שינה קטנים ואת החלל הגדול יותר משאירים לסלון, מטבח  ושאר השטחים המשמשים לכל בני המשפחה.
אז איך פותרים את הבעיה הזו כשצריך להכניס שני ילדים בחדר שינה אחד, איך מסדרים בחלל קטן שתי מיטות ילדים ,ארון בגדים, ואולי גם שולחן כתיבה או איזו שידה קטנה ליד המיטות.

דירה קטנה בת"א
המשפחה הזו חיה במרכז ת"א אומנם דירה לא חדשה אך בדירות התל – אביביות של היום מאחדים כל מיני מרפסות והופכים אותם לחדרי שינה.
מה שקיים בדירה זו, נוצר חדר ילדים עם קיר אחד הוא במידות של כ- 2.60 מטר וקיר השני כ- 2.80 מטר, ובכל זאת הצלחנו להכניס  2 מיטות עם יחידות אחסון. השתמשנו בדגם המיטה הגבוהה שלנו, היא בגובה של שולחן כתיבה כך שלא מאוד גבוהה וילד מגיל 3 כבר יכול לישון עליה, למיטה הזו יש מגירות אחסון וגם מדפים פתוחים, צמודה למיטה זו בנינו מיטת במה עם מסגרת מינימליסטית כך שלא נצטרך לקצר את אורך המזרן , חשוב לציין שבחדר קיים כבר ארון בגדים הנמצא מול מיטת הבמה שלנו, אז איך מכניסים בקיר של כ 2.60 מטר אורך של מיטת ילדים אחת + הרוחב של מיטת ילדים שניה, כששתי המיטות  סטנדרטיות , השתמשנו בטכניקה יפה שיוצרת מצב בו מגירות האחסון של המיטה הגבוהה מוכנסות מעט וכך ניתן היה להכניס מעט גם את המיטה הנמוכה, ובכך הראיה הכללית  של החדר ובמבט מרוחק נראות שתי המיטות מונחות אחת ליד השנייה כשלכל ילד יש את המקום שלו ואף אחד לא ישן מעל או מתחת לשני. תמיד אפשר להכניס שתי מיטות בחדר ילדים , השאלה היא האם זה כל מה שרוצים שיכנס והאם אנו רוצים חלל נח ומרוח למחייה ומשחק?

כמובן שהאופציה הידועה ביותר היא מיטת הקומתיים, כלומר שתי מיטות באורך סטנדרטי אחת מתחת לשנייה, ניתן להרכיב כמה סוגים של מיטות קומתיים, ראשית יש אופציה למשחק עם גבוהה המיטה העליונה, ישנו חשש בקרב ההורים לילדים קטנים יחסית מלהעלות ילד בגוהה ,לכן ניתן לבנות מיטת קומתיים כשהגובה העליון מגיע לכ1.20 מטר כך עדיין ניתן לשבת במיטה התחתונה מבלי לקבל מכה בראש מהמיטה העליונה, יש לשים לב שבדגם שכזה אין מקום למיטה נשלפת ומגירות אחסון אלא אם כן נגביה את המיטות בהתאם ברגע שמגביהים את החלק התחתון באותה מידה יש להגביה גם את החלק העליון וזאת כדי לשמור על תקן  של רווח בין המיטות. בעיצוב המיטות בסידור שכזה ניתן יהיה גם למקם שולחן כתיבה או ספריית אחסון ,בעצם המקום בו תופסות שתי המיטות הוא כמו של מיטה אחת בלבד.

אופציה נוספת היא מיטות קומתיים בדגם "ר" בסידור מיטות שכזה המיטה העליונה והתחתונה אינן מחוברות כך שניתן יהיה לסדר אותן אחת מתחת לשנייה בצורה מאונכת.
במקרה כזה ניתן לשחק עם אורך המיטה התחתונה ולהוסיף יחידת אחסון בראש המיטה ,אך חוקי הגובה בין המיטות נשארים. במקרה שהמיטות לא מחוברות אחת לשנייה תמיד יהיה ניתן להפריד ביניהן וכך אם בעתיד הילדים יתפצלו לחדרים שונים המיטה התחתונה תוכל לעבור לחדר אחר ומתחת למיטה הגבוה אפשר יהיה להעמיד שולחן כתיבה, יחידות אחסון או לעצב פינת ישיבה נעימה. בכל מקרה זהו סידור אם חשיבה עתידית בעלת האופציות הגדולות ביותר.

מיטות לשני ילדים בחדר
רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם