חדר לבת או חדר לבן?

עיצוב חדר השינה של ילדים זו משימה שדורשת הרבה מחשבה ותשומת לב לפרטים, בעיקר כאשר מדובר בעיצוב לבנות ולבנים. ההבדלים בין עיצוב חדר שינה לבנות ועיצוב חדר שינה לבנים, אינם באים לידי ביטוי רק בצבע החדר, אלא בקונספט העיקרי שעליו בונים את העיצוב וממנו מתווים את קניית הרהיטים, האביזרים והפרטים הקטנים שירכיבו  את כל המכלול לחדר מושלם.

אז נכון שכבר מקטלוג חדרי שינה ניתן לראות את ההבדלים הברורים שיש בין בנים לבנות בתחום עיצוב חדרי השינה, אבל מהם בדיוק אותם הבדלים ואיך שמים עליהם את האצבע כדי שתכנון העיצוב יתחיל בצורה ברורה וחלקה עבורנו ההורים ויסתיים לשביעות רצוננו ורצונם של ילדינו?
ההבדלים בין בנים לבנות מתבטאים בעיצוב ובצרכים המיוחדים שיש לכל אחד ואחת, אך מתאפיינים בכמה נקודות עיקריות:

  • הקונספט העיקרי של החדר
    הקונספט הכללי שמאפיין את חדרם של הבנים מתבסס ברובו על מכוניות, גיבורי על וספורט מועדף: כדורסל, כדורגל ועוד.
    ואילו המוטיב העיקרי שמאפיין את חדרי הבנות הוא נסיכות, פיות ובעלי חיים: חתלתולים, כלבלבים וכן הלאה.
  • צבע החדר
    עוד לפני שנכנסים לפרטים הקטנים של תכולת החדר, ההבדל העיקרי בין בנים לבנות ניכר בצבע החדר. צבע החדר לעיתים בא לידי ביטוי בצבע הקירות, ולעיתים כולל גם את כל הריהוט שמרכיב את החדר.
    הצבעים העיקריים שמאפיינים חדרי בנים הם כחול, ירוק ואדום ואילו צבעי החדרים של הבנות הם לרוב ורוד ולבן. יחד עם זאת, חשוב לדעת שטעמם של הילדים משתנה לעיתים תכופות ולכן, אולי כדאי לשקול להעניק לחדר צבע ניטרלי שיתאים ליותר שנים עם התפתחותם וגדילתם.
  • המשחק קובע את הכללים
    האינטנסיביות של משחקי הבנים והאנרגטיות שלהם מכתיבה את אופי החדר. משחקי כדור בחדר, גיבורי על, מלחמות ותחרויות למיניהן מחייבים מתן מרחב גדול למשחק והשתוללות. ישנם חדרים שניתנת פינת משחקים מיוחדת עם סל לקליעה, קליעה למטרה וכדוגמתם, אשר מחייבים מקום נוח ועיצוב החדר באופן שיאפשר את המשחקים האלו.
    כאשר מדובר בבנות, אופי המשחק הוא רגוע יותר וכולל יותר אביזרים, שדורשים מקומות אחסון רבים כדי שלא יתפזרו בחדר ויצרו בלגן, מבובות, וחרוזים, שרשראות, תחפושות, צמידים וכן הלאה.
  • ריהוט
    הריהוט של הבנים כבר בגיל בית ספר יסודי, לעיתים מותאם לאופן הגדילה שלהם. קפיצת הגדילה של הבנים מחייבת להיערך בהתאם על מנת לא להחליף את הריהוט בכל פעם כשהילד גובה וגדל ולכן, מדובר בהיערכות שהיא שונה מזו של בנות.
    התארגנות נכונה לקראת עיצוב חדרם של ילדינו תאפשר עיצוב מתוכנן כראוי ומוצלח יותר.
מיטת ילדים מעוצבת עם מגלשה בצבע סגול
רוצים לשמוע עוד? השאירו פרטים ונחזור אליכם